Sorry!

2010-10-07 @ 09:36:47


Sorry för oerhört dålig uppdatering.....

Då ska vi se då va jag ska berätta idag! jag har vart på RUL (rutinultraljud) och allt såg bra ut. Fick dock ligga väldigt länge för det var en studerande med som skulle kolla först. Och sen den ord BM. Låg nog nästan 50 minuter tror jag. Visst ok att det är mysigt så men nja det var ingen mysig upplevelse ändå. Först en som inte kunde kolla ordentligt och sen den ordinarie som stressade. Så jag fick inte veta kön, jag fick en urkass bild och blä va tråkigt det var. Så jag har nu bokat tid i början av november till ett ställe i Göteborg istället för att göra ett 3D/4D ultraljud och ta reda på kön=) Ser jag fram emot. Kostar en del men det får det vara värt!

Jag är nu i vecka 19

Du är i vecka 19.
Du har gått 18 fulla veckor och 3 fulla dagar (v18+3).
Du är i 4:e kalendermånaden.
Du är i 5:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Sön 6 mar 2011
Du har 150 dagar kvar till beräknad förlossning.

Detta enligt MINA uträkningar. Enligt rul så är jag i vecka 18+1 idag tror jag. Men jag kör att jag byter vecka på måndagar som jag gjort hela tiden. Och med tanke på slarvet på ultraljudet så känns det ännu mer tillförlitligt att tro på mig själv. Får se vad som visas i Göteborg när jag ska dit=)

Jag mår bra hittills. Har dock börjat få rätt ont i ryggen men går man med 2 meloner till pattar och en badboll till mage redan kanske det inte är så konstigt. Jag kan inte anstränga mig för mycket fysiskt för då får jag ont i magen och den blir stenhård. Lite synd för jag har energi men man får väl försöka lyssna på kroppen kanske.

Har börjat leta spjälsäng och skötbord nu. Får se om vi får tag på bra begagnat! Sista bebisen nu så jag vill inte köpa på mig massa nytt. Räcker med vagnen känner jag!

Lovar att försöka ta en magbild och lägga in...men den är degig och fet än tycker jag*S*

Postat av: Petra

Roligt med uppdatering här! Låter allt mysigt ändå med bebis i magen. Saknar det ibland, o gör gärna om det som sagt. :)

Lycka till med det nya UL. Mysigt. ;)

kramkram

2010-10-07 @ 09:50:12
Postat av: thile

Det blir spennende med ultralyd bilde!

Enig med deg, ikke kjøpe for meget nytt:)

Håper vi får ett bilde på fine bebis-magen!



Klem

2010-10-07 @ 10:12:17
Postat av: Gizze

Underbart spännande trots att du har "vanan inne"



Jag har inte en bebis i närheten att snosa på, känns konstigt för det har jag alltid haft....



Vila & Njut....

Kram Gizze

2010-10-07 @ 23:39:55
URL: http://gizzez.blogg.se/
Postat av: A F F L U E N Z A

Äsch, du har ju en jättefin gravidmage! Det är dessutom flera veckor sedan jag såg den på bild och du ser inte alls fet ut. Bara gravid. :)



När det gäller UL förstår jag ditt tankesätt, men jag skulle absolut råda dig att INTE göra fler än du verkligen är tvungen till. Strålningen är inte bra på ett vanligt UL och efter vad jag har förstått är 3D ännu värre.



(här finns mer info: http://www.stralsakerhetsmyndigheten.se/Allmanhet/Vard/Ultraljud/)



Kram T.

2010-10-08 @ 17:14:55
URL: http://affluenza.se
Postat av: sara

skönt att det såg bra ut! Gör 3D/4D ultraljud du. Tror inte det är nån fara alls. Då skulle det inte vara tillåtet.

2010-10-08 @ 22:02:19
Postat av: Hanna

2010-10-09 @ 16:27:58
URL: http://hone87.wordpress.com/
Postat av: Hanna

Eeeehm OK, ja, det var ju ett ytterst intressant inlägg jag skrev här ovanför, hahaha... :-P Lite för bråttom med klickandet här tror jag visst...



Inte tror jag väl att din mage är degig och fet, jag slår vad om att den är jättevacker!!!

2010-10-09 @ 16:29:48
URL: http://hone87.wordpress.com/
Postat av: A F F L U E N Z A

Sara: Bara för att det är TILLÅTET behöver man ju inte vara obetänksam och stråla sitt barn flera gånger om det räcker med en gång.

2010-10-10 @ 10:31:11
URL: http://affluenza.se
Postat av: mitha

Jag kommer göra 3D/4D ultraljud för ett könsbestämmande. Detta är redan boka och klart och jag ser fram emot det.



Jag är inte så rädd för strålning osv faktiskt=)



2010-10-10 @ 12:34:21
Postat av: Fatima (Isayah's mamma + BF 28 mars)

Åh, vi ligger tätt intill varandra



Mvh This takes från Familje liv :)

2010-10-21 @ 19:13:49
URL: http://www.thistakes.com/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0