Vecka 14

2010-08-30 @ 09:11:38


Ja jag känner jag inte har så mycket att uppdatera om. Var iallafall på KUB ultraljud i fredags och allt såg bra ut. Sannolikheten för att få ett barn med kromosomavvikelser var LÅG. Jag ska helt ärligt säga att jag var riktigt nervös för svaret där. Sanny var ju coollugn som vanligt han men ja nä jag var orolig. Så det var en lättnad att höra svaret. Vi tackade även ja till rutinultraljudet och fick en tid den 23 september. Då ser det ju även ytterligare om det skulle vara något fel. Vi hoppas på att allt är bra!
Pyret låg och boxades med sina små armar. Jag är lika faschinerad varje gång jag gör ett ul på att det syns så tydligt...jag menar 6 cm och allt var så tydligt. Ja det är underbart!

Idag går jag in i vecka 14. Veckan innan jag fick mitt sena missfall för några år sedan. Denna gång är jag orolig såklart men på något vis så har jag gjort 2 ultraljud redan som visar på ett friskt foster så jag hoppas allt går vägen. Men säker kan man väl aldrig vara såklart.

Vi har börjat fundera lite mer på namn och ja Nikki är ett som kommit på tapeten nu. Det passar både pojk och tös och passar också väldigt bra ihop med de andra barnens namn. Få med olika bostäver och dubbelbokstav av en. Även ett lite ovanligare namn. Ja det är fint tycker jag!

Teddy Ninni TinTin Molly Nikki
Visst ser det fint ut? Ja det blir nog så=)=)=)

Så här säger kalendern på Familjeliv om min graviditet nu

Min graviditet - BF Sön 6 mar 2011

Din graviditet startade Mån 31 maj 2010.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Mån 14 jun 2010 (ägglossningen).

Du är på dag 92 av 280. (32,9%).

Du är i vecka 14.
Du har gått 13 fulla veckor och 0 fulla dagar (v13+0).
Du är i 3:e kalendermånaden.
Du är i 4:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester ett.
Beräknat förlossningsdatum Sön 6 mar 2011
Du har 188 dagar kvar till beräknad förlossning.


Vecka 14: 30 aug - 5 sep 2010

Vecka 14

Kroppen:
Hormonförändringar kan visa sig genom att huden på mamman blir mörkare på vissa ställen, kvinnor kan få en vertikal mörk rand från naveln och neråt samt mörkare bröstvårtor. Randen brukar försvinna efter förlossningen, men man ska vara försiktig med att sola för mycket under graviditeten eftersom man även kan få andra pigmentfläckar som kanske inte går bort. Du kan bli snabbare andfådd eftersom blodvolymen i kroppen börjar öka.
De flesta börjar få en liten mage. Om du tidigare fött barn blir magen oftast större mycket tidigare.

Fostret: Öronen är placerade där de ska vara och har fått den rätta formen. Alla större organsystem är nu färdiga och njurarna tillverkar urin. Fostret befinner sig nu i en snabb fas av tillväxt. Benen är längre än armarna och det finns gott om fostervatten som fostret simmar runt i.

 

 

Ja mage har jag...en sladdrig sådan haha fy fan va illa. Men den är ju bebismageformad iaf..hmm alltid något hahaha

 

Naj nu ska jag snart åka in till Karlstad och universitetet. For the first time!

 

Puss o Kram

Postat av: susanne

fint namn ni har kommit på passar jättebra i hop med era andra barns namn, skönt att allt såg bra ut..

2010-08-30 @ 09:19:26
URL: http://susannesdagar.nu
Postat av: Ewe

Nikki är jättefint! :)

2010-08-30 @ 10:00:30
URL: http://ewemamman.wordpress.com/
Postat av: Anonym

Tenk du skal reise til Universitetet idag! Hurra for deg! Det er stort deg. Hurra for deg!

Fin humor du har, Mitha ( om magen) klart den er bebisformat, og IKKE noe annet!!!!



Nikki er bare et helt perfekt navn, gumman =)=)=)

Klem

2010-08-30 @ 10:38:22
Postat av: thile

Haha, ja, det er meg ovenfor her!!!

2010-08-30 @ 10:39:39
Postat av: lovisa

snygg bloggdesign!

2010-08-30 @ 11:26:28
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Hanbbna

2010-08-30 @ 23:40:33
Postat av: Hanna

Eeeehm, nej, jag klickade inte på skicka till inlägget ovan...



Iallafall... Skönt att allt såg bra ut!!! :D Ja, Nikki är jättefint!!! :)

2010-08-30 @ 23:41:31
URL: http://hone87.wordpress.com/
Postat av: Hanna

Passar perfekt med de andra namnen också... :)

2010-08-30 @ 23:42:38
URL: http://hone87.wordpress.com/
Postat av: Annika

Fint namn tycker jag skönt att allt såg bra ut mysigt med ultraljud



Kramizar på dig vännen

2010-09-02 @ 12:34:37
Postat av: Petra

Hallå! Längesen jag kika in här nu.

Nikki är ett fint namn tycker jag. Och en fin vagn ni kommer att få oxå. KUl!

O härligt med magbilder. Ser så mysigt ut!!! <3



Ha det gott. Kram!!!

2010-09-02 @ 14:29:51
Postat av: Trollis

Nikki är jätte gulligt. Gillar.

Härligt att du kommit så långt nu. Glad för dig vännen.



Kraaam.

2010-09-03 @ 19:33:54
URL: http://www.thinki.se/wp

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0