Viktväktare?

2010-07-02 @ 11:20:59


Ja jag funderar på om jag ska räkna points nu ändå...hade ju precis tänkt ta tag i detta igen och så plussade jag. Jag vill inte gå upp mer än max 10kg denna graviditet....räcker gott o väl det...så jag undrar om jag ska göra det ändå. Jag har ju såpass mycket att ta av ändå menar jag....jag orkar inte va fet längre....fy fan =(=( vågar knappt träffa folk längre för jag är så jävla fet.

Så ja det får nog bli vv ett tag....kanske....

Postat av: Trollis

Äta sunt är juh positivt för bebis oxå, men det är svårt att vara duktig när man inte mår på topp. Jag finns här och peppar dig vännen. Och snart har jag semester oxå. Då har jag mer tid att finnas till. Kraaam.

2010-07-04 @ 16:22:09
URL: http://www.thinki.se
Postat av: Pippi

Jag rek. istället att försöka sluta äta godsaker och äta mer grönsaker och frukt. Vikten och det där kan du ta tag i på riktigt sedan när bebisen har kommit, nog svårt att göra det när man är gravid. Svårt att veta hur mycket man ska äta för att både barnet och mamma ska få rätt mängd av allt.



Mycket med min viktnedgång ligger i att jag har slutat äta gott, visst äter jag men bara då och då. Det är INTE bra att stoppa i sig sötsaker när man mår dåligt, du mår bara sämre efteråt. Försök därför bli av med ditt sockerberoende, det tar några månader så de kommer bli jobbigt. var bestämd mot dig själv. För mig tog det 2-3 månader att bli av med mitt sockerberoende. Jag åt något sött mest hela tiden förr inte konstigt jag till slut såg ut som jag gjorde. Men jag mådde dåligt och tröstade mig med att stoppa i mig. Nu har jag vaknat upp och inser att jag inte mår bättre av att tröstäta. Finns också här för att stötta dig och jag tycker du är fin som du är, fast jag vet det hjälper föga eftersom du själv inte är nöjd med dig själv.



Svammel, svammel....



En massa kramar

2010-07-05 @ 16:27:02
URL: http://pippibears.se
Postat av: mammadagar

Jag vet de som kört med VV och lagt på de där extra pointsen som man gör när man ammar även under graviditet. Det är ju som sagt skillnad på att hålla vikten och att gå ner i vikt och att äta sunt och bra är ju bara jätte bra även för bebis i magen!

2010-08-05 @ 19:46:02

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0