Vecka 11

2010-08-10 @ 11:09:08


Ja veckorna går rätt fort ändå faktiskt. Så här ser det ut nu för mig:

"Min graviditet - BF Sön 6 mar 2011

Din graviditet startade Mån 31 maj 2010.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Mån 14 jun 2010 (ägglossningen).

Du är på dag 72 av 280. (25,7%).

Du är i vecka 11.
Du har gått 10 fulla veckor och 1 full dag (v10+1).
Du är i 2:a kalendermånaden.
Du är i 3:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester ett.
Beräknat förlossningsdatum Sön 6 mar 2011
Du har 208 dagar kvar till beräknad förlossning.


Vecka 11

Kroppen:
Det syns fortfarande inte att du är gravid, men du kan känna det mycket tydligt. Den trötthet som många känner är ett tecken på att man ska ta det lugnt. Vissa kan känna sig svimfärdiga om de tvingas stå upp en längre tid, till exempel på bussen. Det beror på att blodtrycket är lägre.

Fostret: Huvudet är nu rundare och ögonlocken är tydligare, de har redan öppnats och kan slutas vid beröring. Händerna kan också stängas vid beröring. Nu är fostrets alla viktiga organ i stort sett färdiga och ska bara växa i storlek. Ännu kan du inte känna att fostret rör sig, men vid ett ultraljud kan man se rörelser."








Nästa vecka går jag in i vecka 12 vilket känns bra. Jag är såklart orolig för missfall ändå och jag tänker mycket på mitt missfall jag fick i vecka 15. Tänker på det varje dag och går igenom vad som hände om och om igen. Lite jobbigt faktiskt. Jag har ju vart med om flertal missfall men just det sena missfallet är ju något som etsat sig fast.
Jag ska iaf iväg imorron och ta prover på lab och sen iväg på ul den 27 augusti. Då får jag hoppas allt ser bra ut=)
För även om jag sett ett tickande hjärta så vet jag ju att saker och ting kan få fel ändå. Och med mitt bagage kanske det inte är så himla konstigt heller.

Men nu är jag trött och mår lite illa så jag ska vila lite. Har iaf liiite symptom nu. Illamående och trötthet och en jäkla stor mage...ja tarmarna såklart men den är svår att dölja, speciellt på eftermiddagar och kvällar!

Tjotjing på er!
Postat av: Annika

Vad kul att följa din graviditet klart allt går bra denna gång sköt om dig och bebben nu =)



Kramizar

2010-08-10 @ 17:52:55
Postat av: Lisa

När jag väntade Elsa så var jag jätte nervös, det hade ju gått bra två gånger, varför skulle jag ha lika mycket tur en gång till liksom.. (knäppt kanske, men så kändes det...) men då var det nån som sa att man väntar ett barn, inget missfall... Det låter lite konstigt kanske, men hon menade att jag skulle slappna av och inte vänta på att det skulle gå dåligt, utan njuta av grav. Nu har vi ju långt ifrån samma bagage när det gäller grav och missfall vad jag har förstått, men hoppas du fattar vad jag menar... Gud va jag svamlar....! :)

2010-08-10 @ 21:46:27
Postat av: Trollis

Myyyysigt. Maken fyller år 5. mars. Tänk om du prickar in det eller 18. mars. Cooolt. Kraaam.

2010-08-10 @ 22:49:24
URL: http://www.thinki.se/wp
Postat av: Hanna

Usch, förstår din oro, men jag känner på mig att allt kommer gå bra den här gången... Håller tummarna och tänker på dig!!! <3

MASSA KRAMAR!!!

2010-08-11 @ 02:05:05
URL: http://hone87.wordpress.com/
Postat av: Pippi

Min svärfar fyller år den 6/3...



Tankar och kramar

2010-08-14 @ 16:47:59
URL: http://pippibears.se
Postat av: thile

Forstår din uro, men det kommer gå bra, vennen.

Ta vare på deg selv og lille bebisen. Åh, så glad jeg..kramar om deg.

2010-08-15 @ 17:57:23
Postat av: Elin

Mysigt med bäbis ju!!

Grattis igen

2010-08-15 @ 18:44:20
URL: http://paraflaxdrinken.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0